Smittevernstiltak Moxnes trafikkskole

Smitteverntiltak ved trafikkskolen

Vi unngår direkte kontakt, men hilser med et smil.

Vi passer på å holde god avstand til hverandre.

Betaling skal skje kontaktløst.

Vi vasker hendene grundig før og etter time.

Alle kontaktflater rengjøres regelmessig, og alle berøringpunkter i kjøretøyene rengjøres mellom hver elev.

Unngå å ta deg selv i ansiktet.

Vi holder oss hjemme hvis vi er syke, hvis noen vi bor sammen med er syke eller hvis vi har symptomer som feber, hoste eller er tungpustet.

Elever vaske hender

• Før man drar hjemmefra og når man kommer hjem

• Når man kommer til trafikkskolen

• Etter hosting/nysing

• Etter toalettbesøk

• Før og etter måltider

• Etter at man har kommet inn fra praktisk undervisning

• Ved synlig skitne hender

Når kan elever og ansatte møte på trafikkskolen?

Elever og ansatte kan møte på trafikkskolen:

• Når de ikke har symptomer på sykdom.

• Ved gjennomgått luftveisinfeksjon kan ungdommer og ansatte komme tilbake etter at de har vært symptomfrie i 1 døgn. Ved laboratoriepåvist covid-19 gjelder egne regler som blir fulgt opp av lege.

• Hvis en i husstanden har symptomer på luftveisinfeksjon, men ikke bekreftet covid19, kan eleven og den ansatte møte på trafikkskolen som normalt.

• Elever og ansatte med pollenallergi (kjent pollenallergi, typiske symptomer som rennende nese med klart nesesekret, rennende/kløende øyne) kan møte på trafikkskolen.

Jeg vill bli elev